Warning: Use of undefined constant WPLANG - assumed 'WPLANG' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/yasindeaf.com/public_html/wp-content/plugins/LayerSlider/classes/class.km.autoupdate.v3.php on line 73
آشنایی با موکب ناشنوایان در کربلا – ناشنوایان ،احکام و معارف دینی ahkamdeaf

آشنایی با موکب ناشنوایان در کربلا

حوزه/ بیش از ۵۰۰ نفر از نابینایان و ناشنوایان که غالبا از استان بابل عراق می باشند در موکبی مشغول خدمت به زائران اربعین حسینی در مسیر کربلا می باشند.

موکب نابینایان و ناشنوایان

مدیر این موکب محمدعباس در این رابطه گفت: با این که آنها انی افراد از نعمت دیدن و شنیدن محروم می باشند اما این مشکل آنها را از خدمت به زائرین امام حسین باز نمی دارد . وی با شاره به این که این افراد ۱۰ سال است که در موکب اربعین خدمت می کنند گفت این محبت و عشق به اباعبد الله است که آنان را به خدمت وا داشته است.

وی افزود این موکب همچنین در کمک پشتیبانی به نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در بسیاری از نبردهای آزاد سازی عراق مشارکت کرده است. هم اکنون نیز تا پایان زیارت اربعین و تا آخرین زائر به خدمت خود ادامه می دهیم.

به گفته عباس این در این موکب حدود ۵۰۰ نفر نابینا و نا شنوا که غالبا از استان بابل می باشند به دسته های مختلفی تقسیم شده اند و در خدمت زائرین هستند در کنار این افراد تعدادی از افراد سالم که زبان اشاره نیز می دانند برای آسان تر شدن کار به آنها کمک می کنند.

لازم به ذکر است این موکب که “موکب احباب الزهراء” نام دارد در منطقه باب طویریج در شهر کربلا مستقر است و  انواع خدمت ها مانند آماده کردن غذا و نوشیدنی و مکان استراحت و … برای مردان و زنان زائر انجام می دهد.

به نقل از : http://www.hawzahnews.com/news/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *