Warning: Use of undefined constant WPLANG - assumed 'WPLANG' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/yasindeaf.com/public_html/wp-content/plugins/LayerSlider/classes/class.km.autoupdate.v3.php on line 73
اولین واحد تبلیغ دینی ناشنوایان – ناشنوایان ،احکام و معارف دینی ahkamdeaf

اولین واحد تبلیغ دینی ناشنوایان

وقتی سخن از تبلیغ دینی ناشنوایان به میان می آید، عده‎ای این سؤال در ذهنشان می گذرد که؛ مگر تکالیف دینی بر ناشنوایان هم واجب است ؟

 

باید در جواب گفت : بلی، طبق صریح آیات قرآن مجید هر کسی به اندازه توان خود مکلف به انجام دستورات الهی می باشد و ناشنوایان هم مانند دیگر اقشار معلولین جامعه و در حد خود مکلف به انجام واجبات و ترک محرمات الهی می باشند .
از آنجا که وظیفه تبلیغ و آگاهی مکلفین و کسانی که به دنبال فهم دین و سپس انجام تکالیف خود می باشند ، به عهده‎ی روحانیون و مبلغین آشنا به مسائل دینی می باشد و از سوی دیگر ناشنوایان عزیزی که بسیار علاقه‎مند به یادگیری احکا

 

م شرعی خود هستند ولی تنها راه ارتباطی با آنها ، زبان اشاره است
لذا به دلیل آگاهی این عزیزان از احکام شرعی و خصوصاً برخی از مسائل خاص و محرمانه دینی که شخص ناشنوا باید تکلیف خود را در مورد آن یادبگیرد و به وظیفه خود عمل کند،
ناگزیر از آموزش زبان اشاره توسط برخی از مبلغین و ورود طلاب سطوح عالی حوزه به این عرصه بود .

 

این علت اصلی مراجعه عده‎ای از ناشنوایان استان تهران به دفتر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی (مدظله) و درخواست کمک از ایشان در سال ۱۳۹۳ بود .

 

 

 

 

 

 

 

معظم له پس از شنیدن صحبتهای مهمانان ناشنوا ، امر به برگزاری کلاسهای زبان اشاره ویژه طلاب سطوح عالی حوزه علمیه در

مؤسسه آموزش عالی خاتم النببین (صلی الله علیه و آله) فرمودند .

 

در مهرماه ۱۳۹۳ پس از اطلاع رسانی و فراخوان جهت برگزاری اولین دوره آموزش زبان اشاره ویژه طلاب سطوح عالی

حوزه علمیه قم
این کلاسها در مدرسه حضرت باقرالعلوم (علیه السلام) قم برگزار شد و با استقبال طلاب علاقه‎مند به فراگیری زبان اشاره،

روبرو شد .

 

 

 

پس از اتمام این دوره و موفقیت طلاب مهارت آموخته ، فعالت تبلیغی واحد ناشنوایان در سطح کشوری آغاز و بحمدالله تا کنون ادامه داشته است .
تبلیغ ناشنوایان از همان ابتدا با استقبال بسیار پر شور و گرم ناشنوایان عزیز روبرو شد و با یاری خدای متعال ادامه خواهد یافت .

تاکنون این مرکز در بیش از ۱۰۰ شهر کشور برای ناشنوایان برنامه های آموزش احکام و معارف دینی برگزار نموده است .
امید است این خدمات که با همت و زحمات مسؤلین ناشنوایان نقاط مختلف کشور انجام می شود ، مورد رضایت و مرحمت حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) واقع گردد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *