Warning: Use of undefined constant WPLANG - assumed 'WPLANG' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/yasindeaf.com/public_html/wp-content/plugins/LayerSlider/classes/class.km.autoupdate.v3.php on line 73
فعالیت واحد ناشنوایان از ابتدا تا کنون – ناشنوایان ،احکام و معارف دینی ahkamdeaf

فعالیت واحد ناشنوایان از ابتدا تا کنون

با توفیق الهی و در ظل عنایات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مؤسسه خاتم النبیین (صلی الله علیه و آله) قم

در مهر ماه سال ۱۳۹۳ اقدام به برگزاری کلاس زبان اشاره ی ناشنوایان برای طلاب سطوح عالی حوزه علمیه نمود .

 

پس از اتمام دوره ی مقدماتی و در آغازین روزهای سال ۱۳۹۴  کار تبلیغی گروه آموزش دیده  با برپائی غرفه پاسخگوئی به احکام و مسائل شرعی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (علیها سلام) و مسجد مقدس جمکران ، ویژه ناشنوایان  برای اولین بار در کشور آغاز شد.

با اتمام دوره تکمیلی آموزش زبان اشاره در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ و آغاز ماه مبارک رمضان در خرداد ماه فعالیت تبلیغی برون استانی گروه کلید خورد و پس از آن در ایام تبلیغی ؛ محرم ، صفر ، فاطمیه ، ماه مبارک رمضان  ۱۳۹۵ و مناسبتهای مختلف مذهبی به کار خود ادامه داد.

یکی از مهمترین مقدمات تبلیغ ، هماهنگی با تشکلهای ناشنوایان اعم از کانونها ، انجمن های خانواده ، هیئات مذهبی ناشنوایان و مدارس استثنائی در شهرهای مختلف برای دعوت از ناشنوایان و تدارک زمان و مکان برگزاری جلسات آموزش احکام و معارف دینی بوده که بعد از انجام هماهنگی های لازم مبلغین با حضور در شهرستان مورد نظر از ۱ تا ۳ روز ، برنامه های متنوع و جذاب دینی به همراه مسابقات و اهدای جوایز به ناشنوایان شرکت کننده ، برگزار می نمودند.

بحمدالله تاکنون این جلسات در بیش از ۵۵ شهر کشور و در بیش از ۲۵۰ جلسه برگزار شده است که با استقبال چشمگیر همه ی ناشنوایان در تمام مقاطع سنی روبرو شده است.

با توجه به خاص بودن روش تبلیغی در زمینه ی ناشنوایان یکی از مهمترین روشها  استفاده از ابزارهای کمک آموزشی نوین می باشد که در آموزش و فهم مطالب تأثیر بسزائی دارد لذا مبلغین عزیز از این امر غافل نبوده اند و با استفاده از اینگونه ابزارهای آموزشی کمال استفاده را کرده اند .

یکی از فعالیتهای مهم مبلغین در طول سال ، حضور در استدیوی مؤسسه و ضبط برنامه های مختلف در زمینه ؛ احکام ، تاریخ و سیره معصومین(علیهم السلام) ، مناسبتهای ویژه می باشد که تاکنون در قالب چندین لوح فشرده و در صدها تیراژ در اختیار ناشنوایان سراسر کشور قرار گرفته است.

در پایان با تشکر از همه ی مسؤلینی که به هر نحوی در امر تبلیغ ما را یاری کردند تشکر نموده و همکاری خود را برای برگزاری جلسات در شهرستانهای مختلف اعلام می داریم .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *